fredag, juli 31, 2009

Sådär

Nu är jag på jobbet och kan berätta lite mer om hur läget är. Annars har jag ju mest mobilbloggat, och hur roligt är det?
Det känns som om jag aldrig varit borta från jobbet över huvud taget, men så är det väl för de flesta som varit på semester. Jag tänker mest på hur jag ska leva den närmsta tiden, rent praktiskt, och det känns lugnt. Tror jag har koll faktiskt och det känns bra.

Idag har jag som sagt städat mig svettig. Igår(imorse) när jag somnade kändes det så jävla pissigt allting, att vara tillbaks i Stockholm och i tråkig stökig lägenhet och snart gå till jobbet och blablabla. Men så vaknade jag och satte på rockklassiker på radion på hög volym och började städa. Ett område i taget. Först badrummet, sen köket, sen rensa post, sen alla papper och skräp som låg på bordet, sen bokhyllan, sen soffan, sen garderober, sen packa upp. När jag gick till jobbet var nästan allt klart, så imorn ska jag bara dammsuga och sen piffa. Rensa garderoben, fixa fiffiga lösningar och bara göra skojiga saker. Sen hoppas jag att jag tar mig ut till Djurö, får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir en bra höst för dig. Härligt att läsa om dina framtidstankar! Ingen tillfällighet att hösten är guldfärgad.