måndag, juli 27, 2009

Tankar

Sitter och kollar lite på utbildningen jag ska gå i höst. Jag vet inte om jag har pratat så mycket om det, att jag lyckades komma in på en skrivarutbildning i höst, som är ett år. Men det gjorde jag faktiskt, och nu är jag lite stolt över det.
Det känns coolt att det är massa författare som är lärarna, då blir det verkligen på riktigt, de har ju erfarenhet av det de snackar om. Jag ska verkligen ta tag i det där, och utnyttja utbildningen till fullo. Inget slöande eller sånt, det här är på riktigt. Nu är jag inne på den vägen jag vill, så jag ska göra det bästa av det.
Sen igår, när jag såg på teatern på Roma, så kände jag hur det var det jag ville göra, att vara med ett teatergäng och få en underbar gemenskap. Jag bryr mig inte jättemycket om att ha en huvudroll på scen, bara jag får vara med om grejen. Men nästa sommar kan jag inte ge mig till Romateatern, för jag har ju både skolan och jobben.
Det är i alla fall en framtidsdröm. Såna har jag inte haft många av på senaste tiden. Minns att jag läste på Calle Schulmans blogg om hur han inte såg framtiden. Att han kunde förstå att världen gick vidare, men inte att han var en del av den. Jag förstod det så väl, hur han menade. Det är inte så att man tror att världen kommer gå under och framtiden är omöjlig, bara att man inte kan se sig själv i framtiden.
Men nu kan jag nästan göra det, nu när jag har en liten plan. Förut har jag alltid levt i halvår, tills jag slutade leva över huvud taget, men nu börjar jag kunna se hur det ska bli, min inspiration spirar. Känns lite annorlunda, men ändå rätt okej. Lite läskigt är det ändå.

Annars då? Har ni en bra sommar hittills? Vad har ni gjort? Berätta för mig, det är intressant. Och Malin, jag kommer inte på torsdag, men ring i alla fall!

2 kommentarer:

Unknown sa...

go for it min kjære!!

Unknown sa...

You go girl! Dette blir bra. Fin sommer. Øland, Katrineholm, Molde jazzfestival, besøk hos mor og far. Hjemme nå og nyter dagene til skolen på mandag.