lördag, augusti 29, 2009

Lördag

Jag sitter ute på vår tomt och lyssnar på korna som går tre meter bakom mig. Bonden har dragit stängsel så nära det går och det är inte så bra stängsel precis. Tydligen så har korna smitit ut flera gånger. I alla fall, det känns lite mysigt och häftigt att ha dem så nära. Jag var och hälsade på dem förut, de är lite skraja, men fina.
Jag tittar på hunten som ligger bredvid mig och vilar med pinnen nära till hands. Jag vet att om jag bara viskar något till henne så är hon uppe på alla fyra inom en sekund för att vara beredd på att leka.
Mamma tittar i trädgårdsböcker och pratar om allt hon vill göra här, inspirationen flödar. Jag läser en, vad det verkar, väldigt bra bok om en tjej som försöker ställa sin ungdomskärlek till svar när han lämnat henne och blivit rockstjärna och rik genom att skriva låtar om henne. Jag hoppas de får varandra i slutet, man ska inte förringa personkemi.
Ikväll ska vi ha verandafest med några andra, det ska bli jättetrevligt. Vi har planerat trerätters och vin och skratt och prat. Vi har satt nya fönster på verandan om ni minns, de är jättefina och jag gillar det nu.

Annars då? Vad gör ni?

Inga kommentarer: