onsdag, februari 01, 2006

Jamie



Helt klart det bästa som jag varit med om. Så känns det nu iallafall. Jamie bjöd på en helvetisk show, han är the master of the stage. Jag har aldrig kännt mig så medverkande i en konsert. Han bjöd in hela publiken att dela hans glädje och värme. Att han kan få mig att dansa till de svängigaste låtarna, bara för att i nästa vändning få mig att gråta till de vackraste.
Toppen var när han gick ut i publiken, han och hela bandet ställde sig i en gång i mitten, med bara en kontrabas, lite maraccas och en mikrofon och sjöng Nature boy. Rysvarning. Jag fick för mig att jag skulle gå o sätta mig framför dem, men jag vågade inte. Sen visade han att alla skulle komma fram och bilda en cirkel runt han. Fan att jag inte gick innan. Men sen följde jag med fram till scenen när de gick tillbaks, och det var då de spelade Låten. All at sea. Jag dog. Men nu har jag varit i himlen och kommit tillbaka. Jag ska härmed lova mig själv att gå och se alla Jamies konserter som jag kommer åt. Han är ett beroende nu. Ett beroende som jag inte vill bli av med. En last som jag vill bära med mig hela livet och alltid ha nära mitt hjärta.

Inga kommentarer: