onsdag, februari 01, 2006

Kärlekar

Idag smäller det. Jamie lär befinna sig någonstans i närheten av där jag är, och det är så spännande att veta. Kanske är han inte ens i Sverige en, men i min värld låtsas jag att han är i grannhuset och väntar på mig. Att han under konserten ska se mig och säga, den här låten är till dig. För att du lyssnar på och älskar min musik. Det är inte så att jag är kär i honom som jag är i andra folk, nej det här är rent musikaliskt. Jag älskar hans musik och artisteri. Han är bäst. Iallafall är han på min Bäst-lista.


Idag hittade jag tillbaka till en gammal kärlek, som för övrigt inte har rostat, och kollade in gamla känslor som dök upp när jag såg honom. Minnen från en sommar för länge sen. Ett flyktigt möte men med mycket känslor. Min kära Andreas Nilsson som spelade i Romateaterns
uppsättning av En midsommarnatts dröm. (Han har spelat i flera, men i denna var han mest minnesvärd för mig) Föreställningen var helt magisk och jag var helt förundrad över känslan den förmedlade till mig. Jag älskade kostymerna, musiken, scenografin, skådisarna, texterna, men allra mest Andreas. Inte för att han var han, och jag älskat honom innan, utan för att han var helt klart bäst på scen. Han spelade Puck och det var fantastiskt bra. Hans rörelsemönster och uttryck var perfekt för rollen.












Min första stora kändiskärlek var Jonathan Taylor Thomas. Jag brukade gå runt med två A4-papper fulla av bilder på honom i väskan. Bara för att kunna ta upp och titta på dem. Han spelade med i Home Improvement, med Tim Allen. Jag älskade serien, och sen hittade jag filmer med honom. Jag kommer aldrig glömma känslan jag hade när jag såg honom.


En annan kärlek var Ian Somerhalder. Han spelade med i Young Americans som gick på 3an för hundra år sen. Nu är han mest känd som Boone i Lost.



Nog snackat om gamla kärlekar. Jag ska ju ta och försöka hitta mig en ny. Jag har ingen brådska dock, har upptäckt att jag är ganska nöjd nu. Vill att det ska komma som blixt från klar himmel. Som om det var meant to be.

Hoppas allt löser sig nu på fredag, jag vill verkligen, vi har ju sett till att det ska bli skoj, vi har ju sett fram emot det så mycket. Planerat reunion och allt.

Inga kommentarer: