onsdag, april 05, 2006

Crazy tisdag

Vilken kväll det var igår. Jag åkte till Uppsala och tjuvåkte på tåget. Satte mig ner i en sån där väskgömställe, på den längst ner. Helt plötsligt skyms sikten och allt jag ser är ett par ben och en rumpa. Jag satt typ fast, jag kände mig verkligen som en väska. Jag tror inte att hon som stod där såg mig, så jag fnissade lite för mig själv. Det är komiskt hur de inte såg mig, folk tittar verkligen bara rakt fram, aldrig uppåt och neråt. Jag tycker synd om såna människor, de missar två tredjedelar av världen.
Efter väskupplevelsen blev jag väl mött av Mattias och vi spurtade iväg mot Fyrishov där vi skulle uppvisas på badminton-SM. En BW och en buggis blev det, på golv av matta. Det var så jobbigt, jag blev helt slut. Det var roligt när de presenterade de båda lagen som skulle mötas i SM, motståndarlaget blev bara presenterade, men hemmalaget, som typ är regerande mästare 5 år i rad eller nåt, kom in bland musik, fyrverkerier, jubel, gympatjejer och kastade godis. Lite skillnad.
Sen åkte vi till Graneberg och tränade, en ovanlig träning, vi fick öva oss i att använda alla kroppsdelar medvetet. Riktigt roligt, bra Anki!
Sen var det slut, och jag med. Vi åkte hem och jag o Anki hamnade i Hornstull. Där skulle tunnelbanan inte gå förrän om 27 minuter, så vi tänkte att det skulle gå snabbare att åka till stadion och sen gå till Ropsten. Så vi for iväg och började vandra. Vi hade räknat ut att det skulle gå fortare att gå, typ en kvart, och tunnelbanan tog ju nästan en halvtimme.
När vi kommer till Ropsten, efter klag och ojanden och olika teorier om olika saker, ser vi hur bussen går. Vi missade den med typ 3 minuter. Tunnelbanan stod där och hade kommit in före oss. Så vi skulle få vänta i 30 min till nästa buss. Nej nej tänkte vi och vandrade över Lidingöbron. Sen gick vi till Torsvik och väntade där. Men tråkigt, vi hinner ju gå till Sturevägen. Och det hann vi som tur var. Vi hade skrattattacker om diverse jävla mördare och Peruker. Det var en rolig resa, men vi kom inte hem förrän halv två. Så idag har jag varit urbota trött och hängig. Måste typ käka tre rosenrot nu, för jag ska på spinning om en halvtimme. Spännande, det har jag aldrig prövat förut.
Wish me luck!

Här får ni lite roliga kort från en galen Tilla med uniform
Enjoy

Inga kommentarer: