onsdag, april 19, 2006

Vardagsäventyr

Idag skulle jag gå till dagis med barnen, för Mette skulle ha bilen och byta till sommardäck. Det såg jag bara fram emot, att få lite promenad. Jag gick iväg med barn, barnvagn och sparkcykel. Det var fint väder och jag kände mig ganska lycklig. Tänkte att jag skulle hitta en genväg till dagiset och tog en annan väg som jag kände var rätt. Vi gick och gick. Sen kom vi till en skog och ett berg som det kändes som om vi skulle över. Det skulle vi, så jag fick släpa barnvagn och kickbike över berget samtidigt som jag hade koll på barnen. Men vi kom fram iallafall, och nu hittar jag den riktiga genvägen. Sa till dagiset att jag är intresserad av att jobba där sen, och det hoppas jag på. Jag gillar dagiset, och det är ju inte fel att The Jens jobbar där. Snyggo.

Jag ska gå ut i solen nu och sätta mig ett tag. Det är fint väder.

Inga kommentarer: