lördag, april 15, 2006

Matkoma

Å vad full jag är. Med mat, dryck och godis. Att man alltid ska käka så mycket. Min mage är helt uppsvälld och jag är trött. Har hamnat i matkoma. Det är ett tillstånd där man inte orkar nåt, bara bära runt på sin uppsvällda, gravidliknande mage. Jag ska ta mig och min mage och göra mig iordning för kvällen. En festkväll står framför mig. Kommer bli en rolig kväll...

Vad roligt det är när folk tittar på program där man kan vinna pengar. De är helt inne i hur mycket de vinner och de sitter och tänker vad spännande, undrar hur mycket de ska få. Sen när det är slut säger man nästan alltid att jag skulle göra såhär med pengarna, det borde vara jag. Det är alltid så. Det borde vara jag. Eller, om man hamnar i en lång kö. Varför just jag? Det är ju inte så att det bara händer mig. Det händer andra också. Men männsikor är ju så, allt är grönare på andra sidan, och händer det nåt dåligt så händer det alltid just mig. Det kunde faktiskt vara värre, remember that!

Glad påsk!

Inga kommentarer: