lördag, april 01, 2006

Dag ett av två

Ni vet de där första underbara sekunderna innan man vaknar? Då man är kvar i drömlandet, hjärnan har inte riktigt kommit igång och man vet inte vem man är. Jag gillar dem. Då kan man ligga och verkligen njuta av livet innan man kommer igång och känner verkligheten. Imorse gjorde det ont att jag fick en supervakning, men helt själv.

Igår var jag och Jennöh på BMB. Det var trevligt. Hela kvällen var rolig faktiskt. Vi hade dragit ner förväntningarna och det kansek funkade. Den började med att jag mötte Jennöh efter deras after work. Alla var lite runda under fötterna när jag kom dit, men vi kom till tunnelbanan helskinnade. Sen vandrade vi mot Kungsgatan och svamlade om kompisar och fukt och fula sjömän. Vi stod på gästlistan, vandrade in, mötte Anna, fick påsar och sen försvann min vän. Jag satte in en extension med strass i håret och sen spenderades det en viss tid på undangömda ställen. Ut och ta frisk luft, och där stod Olle. Riktigt roligt, we like him. Kavajen var inte svår att få låna, så vi slapp frysa. Sen måddes det bättre och vi shakade. Mötte Mäki och dansade mera. Vi gick upp för trappen och möttes av massor av folk och en oväntad konsert med Andreas Johnson. Han och Dilba och en tjej till hade konsert! Häftigt. Vi drog oss längst fram såklart och det var bra. Vi hann höra de två viktigaste låtarna, gissa vilka? Japp, Glorius och Sing for me. Jag fick ett handtag av honom och massa leenden. Jag gillar Dilba också, så jag slängde lite blickar till henne med. Hon log tillbax.

Konsan var oväntad och den fick oss på bättre humör, så vi dansade vidare till diverse hits-toner. Såg massa ragg, försökte få kontakt, men allt jag fick var en gammal grek som ville shejka, en Irakier (?) som var tandläkare, ville ta med mig till Irak och Kuwait och som hade två cm långt hår och mittbena, en väldigt mörk typ som sa att jag hade en good stile, en smal nånting som dansade som en tok och ville ha mig med och nåra andra diverse karaktärer man ser på dansgolvet. De jag inte fick va den snygga killen me rutig skjorta, väst och converse, hans kompis med cool frisyr och slipover, långhåriga killen med hatten, oj jag kommer inte ens ihåg de andra snyggosarna, jag börjar bli gammal.
Men jag fick en rolig typ som tyckte jag dissade honom fast jag bara dansade roligt. Jag älskar att dansa helt sjukt och få andra (Jennöh) att skratta. Det livar upp stämningen om man har lite tråkigt. Han var iallafall trevlig och hade fint leende. Vi skrattade, och jag fattade inte vad han ville, Jennöh fick verkligen säga det till mig. Han fick ett nummer, och jag hoppas faktiskt att han ringer.
När vi väntade på bussen mötte vi en tokig Ölänning som matade oss med pasta, tog Jennöhs mat, kände alla på Lundegård och tyckte vi skulle gå hem till honom o ta ett glas vin. Han fick mitt nr och jag hoppas han ringer och säger att vi får stugorna billigare på Ölandsveckan för att jag var så söt och trevlig.
Bussresan hem gick bra, jag fick säga godmorgon till chaufförn från Ropsten och vandrade långa vägen hem. 10 minuter kan kännas hur länge som helst när man har två klumpfötter, är lite obalanserad och bara vill hem och sova. Fåglarnas kvitter var ett hån. Fast ganska trevligt också.
Jag kom iallafall hem och stupade inte i säng, utan fixade till en fantastisk sovmiljö för mig; jag drog ner rullgardinen, jag satte in öronproppar, jag tog på mig ögonförmörkaren, tog nässpray och arla morgonstund klockan sex noll noll somnade jag. Och nu sitter jag här, 5 timmar senare och mår riktigt bra. Känner att jag hade en lyckad kväll, och de dära sömnminuterna innan man vaknar fortsatte lite längre, dock inte med samma styrka. Om jag kunde må såhär i fortsättningen skulle jag vara gladare oftare. Minus hufvudvärken då.

Ikväll blire in i dimman igen, jag och stjärnan ska ut på havet. Ser fram emot det, och hoppas att jag ska få en rolig kväll. VI ska få en rolig kväll menar jag. Jenny hoppas på turen idag, och att nån snäll makt ska väcka henne eftersom hennes telefon och väckarklocka ligger på jobbet. Jag tror på henne.
Alla ni som trodde att jag låg me token från dansgolvet så var det inte ett sånt nummer han fick ;)

Nu ska jag slänga mig i sängen med en sån där skitbok som jag tydligen inte kan vara utan, en godispåse och massa vatten.
Ha en trevlig...

Inga kommentarer: