söndag, juli 09, 2006

Första delen av sommaren

Sådär. Nu har allt det roligaste på sommaren redan hänt. Hultsfred var the time of my life, och Öland the time of my life 2.
Hultan var precis som jag trott, fast lite äckligare och bättre. Vi bodde i ett tvåmannatält. Ett litet tält. Tre stycken. Fast, i och för sig så sov varken jag eller Jenny i det tältet nån hel natt. Det var lyckans Denise som fick mycket sovplats hela tiden. Vi hittade ju katrineholmare det första vi gjorde, som vi lyckades bli vän med och hänga med hela tiden. Det var riktigt roligt, att man skulle behöva åka till Hultsfred för att lära känna katrineholmare. Som dessutom bor i Stockholm nu. Det var iallafall en riktig fest, och vi såg så himla många bra nya band. Keizers Orkester till exempel. Riktigt bra liveband, man blev upphetsad av dem.
Badvattnet var Sveriges näst mest förorenade, vi blev nog inte renare av att bada där, men roligt hade vi iallafall. Det var sån glädje överallt, en natt struntade vi i att sova, vandrade runt med Johan och Linus istället. Vi gick runt bland tälten och hittade ett roligt gäng som hade gjort en skulptur av stolar. De drog roliga skämt (som bara jag skrattade åt) och älskade våran skiva som killarna bytt till sig hos kebabhandlaren. Sen vandrade vi vidare och hittade en toarulle, snygga killar som joinade oss med rullen, fler katrineholmare, ett konstverk som blev finare, värmlänningar med juice, ett nytt badställe och massa annat skoj. Sen däckade jag i solen och dog nästan. Det var tråkigt att fara därifrån, men skönt att komma hem och sova och duscha. Det rann smuts från mitt hår. Äckligt.
De sista veckorna på jobbet funkade bra, jag var nog inte så ledsen. Trodde att det skulle bli värre, men som det är nu så saknar jag de inte ens. Det känns hemskt att säga det, men så är det.

Öland då. The vecka of my life. Går inte att beskriva med ord. Men jag ska försöka. Tänk er en camping med kanske 2000 pers, alla har samma passion. Bland de typ 150 stugorna bor bara dansfolk och du känner nästan alla. Dagarna spenderas på stranden eller i Borgholm eller slappandes nån stans. En dag spelar ett skitbra band bland stugorna, en eller två dagar har de gammeldanskurs på gräset, en dag är det en show på campingen, det finns liksom alltid nåt att göra. Sen käkar man nåt, umgås med folk, dricker lite, och sen är det dags för dansen. I pausen går man ner och dricker mera. Efter dansen badar man eller grillar, dricker lite till. Sen kan man vandra runt på campingen, för man är verkligen välkommen var som helst. Trubadurerna brukar dra igång vid tre, halv fyra, sen sitter de uppe tills ingen orkar lyssna mera. Och sen börjar allt om igen. Åh vad härligt det är.
På onsdagen var vi inne på Strand. Jennöh hade sagt att Johan jobbade där, så jag tänkte hålla utkik. Den första jag ser är han som står i baren. Det var roligt, jag fick en drink som bara var till mig. Den kvällen spenderade jag inte ett öre, och det var min fullaste kväll. Det är riktigt mycket fylla under den här veckan. Jag har gjort många roliga saker; hållt enmansshow, badat näck, dansat alla danser som vi kunde komma på jag och Jimmy, hånglat upp folk jag inte vet, gått in i väggar, däckat med kläder, jacka och skor på, sovit på stranden, fångat en karlskronabo, och säkert massa andra saker jag inte minns.
Oj, nu dör datorn snart, måste spara, skriver mer sen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grym vecka som verkligen inte går att beskrivas..man msåte vara där..men ja tycekr att du lyckas bra hitils;)=)