torsdag, juli 20, 2006

Och man hatar den man blivit
och man föraktar den man var
då finns det ingen gud i världen
som kan ge er något svar, förutom
vi ska alla en gång dö

Jag hatar sångerna jag skrivit
Jag hatar allt jag nånsin sagt
och jag hatar den jag blivit
när jag trott att jag haft makt
Jag hatar klyschorna jag spridit
på sång och dans och sprit
Man kanske borde ta sitt liv nu
men jag trivs ju så bra i min svit
Älskling,vi ska alla en gång dö

Så du tog min hand i vimlet
och sa älskling allt är skit
och mitt cyniska hjärta flimrar
när mitt livs kärlek drar sin kniv
Du sa: Vi följs väl åt till himlen
men gör det bästa av vår tid
och jag hör klockorna som ringer
för världens äldsta raggningsreplik
Du sa: Älskling vi ska alla en gång dö

5 kommentarer:

Pollifaxen sa...

Fan va cool! Tilla du ska verkligen skicka in nåt till nån tävling!!!!!! Eller skriv en låt! En som jag kan lära mig spela på keybord (köpt en ny igen, troligen bättre än förra)....

Glimra sa...

men du, ja ska bara erkänna att jag är ett stort plagiat, för det är inte min text. Kent kallas gruppen, och de är bland de bästa i världen. =) men tack ändå

Glimra sa...

ja, det är extraverser från mannen i den vita hatten, som de bara har på spelningar. de finns inte med på inspelningen. men vi har hört dem =)

Pollifaxen sa...

Men du ser...har i alla fall höga tankar om din förmåga! ^

Glimra sa...

ja det tackar jag för =)