lördag, juli 22, 2006

Romateatern, Tilla

Nu sitter jag på jobbet igen. Känner mig lite som Jennöh när jag har ett headset på mig och väntar på samtal medan jag gör andra saker =) hihi.
Snart börjar föreställningen, eller inte jättesnart, men om 45 minuter. Nu värmer skådisarna upp och snart ropar Nelly på mig i walkie talkien och frågar hur mycket det är sålt. Sen börjar allt och vi stänger och vi går dit bort med presenter och blommor som ska lämnas till skådisarna efter föreställningen. Plus att jag hänger med de andra också. Ikväll borde jag åka hem och lägga mig tidigt, men det är så himla svårt att slita sig. Magin vägrar släppa mitt förtrollade sinne.

Dansvecka i Malung nu, dansläger i Herräng också. Vill vara på båda ställena, fast mest i Herräng. Jag har fått för mig att det inte är lika roligt i Malung som på Öland. Det är inte samma känsla, eftersom det är så mycket större. Herräng skulle jag vilja bo på när det är dansläger där. Dansare från hela världen samlas på samma ställe och dansar med varandra. Vare sej man är nybörjare eller världsmästare så kan man dansa där. I like. Vill dit! Jag skulle lära mig så mycket, vill så mycket! Men, nu är jag på paradisön och jobbar i himmleriket.

Jennöh kommer till mig imorn! Vi ska luncha i Visby. Det ska bli superkul. Jag ska göra en tatuering och förbereda mig inför kvällen, då det är mittfest! Halva sommaren har gått och då blire party. Roligt, jag har lärt känna ganska många nu, så det ska nog bli skoj. Fast jag måste bjuda till, tror inte att det går smidigt annars. Jag måste våga ta för mig. Nothing worth having comes easily. Mitt nya tankesätt.

Trevlig föreställning! <----- Jobbskada

Inga kommentarer: