måndag, mars 05, 2007

Lovley helg

Det är farligt att ha en mobilblogg, typ lika farligt som att ha internet i närheten när man är full. Då blir det alltid käslostormar. När man inte ens minns alla inlägg man skrivit, bara efter det att man läst dem, så känns det som om man kanske inte borde få blogga från mobilen.
Men det är ju känslor, och man ska inte förkasta eller dölja dem.

Helgen slutade ändå tok-bra, trots lördagens ångest. Från början:
Fredag. Jobbade till 21, drog hem till Anna. Fick gratis dricka och träffade endel roliga personer. Men lämnade stället för Lisa klockan halv ett kanske. Drog ensam till Kelleys och skulle möta upp Lisa och Lea. Mötte två boys i kön som bjöd på garderob. Skönt. Jack the ripper va väl skoj. Jag och Lisa körde singelrace och gick hem från röda koftan vid halv sju på morgonen. Kom hem och fick sova i 2, 5 timmar. Sen gick jag upp, åkte till midsommarkransen (efter ett besök på 7-11 och kaffe!), och spenderade dagen på tävling. Det var roligt, jag var med Baben och fick löfte om tävling med lovley Petter. Umgicks nästan inget med p#1, men det var nog bra för mig. Var ledsen mot slutet, men jag fick stort stöd av Ems och Martina. De är guld värda. Ångesten kröp, för jag kunde inte välja om jag skulle åka hem till Kattne eller stanna i sthlm. Jag valde iallafall att åka hem, och det var verkligen rätt val. Jag kom direkt till de fyras gäng och känslorna stormade. Bra känslor, bra kväll. Jobbigt at first, men det släppte. Vi kom nog fram till bra saker allihopa.
Vi kom iväg sent till statt och det var fullt. Thank god sa jag, för vi hade precis blitt bjudna på rolig bikersfest av favvoIsac. Jag hade skitkul, även om bandet var dem de var. Det kändes ändå bra, jag satt i ett rum med bara dem och var helt ok med det. Dansade till bra musik, speciellt när de tre erfarna musikerna äntrade scenen. Helt magiskt. Jag älskar gammal bra rock. Jimi Hendrix-snubben var också bra. I like.
Mr. Rosa helikopter ägde mig totalt när han spelade gitarr och tittade på mig. Men tydligen ska han få tillskott, så jag ska hålla mig undan ännu mera än vad jag redan gör.
Träffade mr. Hello! Världens bästa, jag har blitt kär. Perfect, förutom att jag inte vet hur/om jag ska få en chans att hålla kontakten. Gaah!
Däckade på en liten madrass med Underbara Pelle. Hjärta av guld.

Söndagen spenderades i Björkvik. Kusinvitamin Mårten åker och jobbar på Mallis i ett halvår, vi hade lite farvälmiddag. Det var trevligt. Mycket god mat och så fick jag köra nya volvon hem. Åkte hem sent och somnade sent och började jobba för tidigt. Idag har jag två saker bestämt. Jag måste köpa en ny bh. Efter alla omständigheter har jag tyvärr(?) inte d-kupa längre. Så nu måste jag ha en ny skön inte för stor. Plus att jag har kanske en nästan-dejt. Spännande. Återkommer om det för de som är nyfikna.
Jag vet inte hur det kommer gå, mitt hjärta tillhör ju en annan nu =)

Min andra nya kärlek är Becky Sharp. Eller det är inte nån ny kärlek, jag älskade de från början, men den har blomstrat upp igen efter helgen. Plus att jag älskar mitt nya beslut om favvomusikstil. Det är så jag. Tillägg också att jag älskar sockstar supernova. Bra artister plus att sexy Tommy Lee är med. Jag gillar ju music!

Sådär, nu har jag redogjort för en bra helg. Vet inte vad som skulle hänt om jag stannat i sthlm, jag vill faktiskt inte veta. Jag kunde inte haft det bättre tror jag.

10 dagar kvar...

Inga kommentarer: