fredag, mars 02, 2007

Past

Lunarinlägg från länge sen:


Jag hittade gamla böcker när jag storstädade. jag skrev tydligen dikter när jag var liten. Jag tänkte publicera dem här, för det är ganska spännande och mysigt att läsa dem. Jag anser att fler borde få nöjet att avnjuta dem.
"Vi går genom lunder du och jag
medan natten håller på att bli dag
vi går genom ängar och skogar
där hemma väntar sängar och krogar"

" Min han där varm
Jag har den här
Din hand är varm
jag håller den
Min hand i din
Din hand i min
Vi är tillsammansj
ag tycker om dig"

"Glöm mig inte

Förgät mig ej...
Glöm mig inte
så viskar
den minsta blomman
på min äng

Blå är hon
som om lite av himlen hade regnat ner i gräset"

"Barn förstår inte skämt
säger man åt dem'Låt bli det där
din gris
annars stänger jag in dig i en svart garderob'
tror de att man menar ALLVAR"

"De skrattar och skrattar
och jag får inte vara med.
De är emot mig.
Det är därför jag måste gråta mamma"

"Det är svårt att skriva vers.
Man tänker och tänker
men inget händer
det är svårt
man blir arg
men oftast går det till slut"

"Många tycker att livet är hemskt
med krig och med mord.
Men det finns små ljusglimtar med
Som nu
då jag kommit på en ny vers."

Inga kommentarer: