söndag, maj 27, 2007

Brainiac

Idag har jag hållit på i min trädgård. Eller inte trädgård, men på min uteplats iallafall. Nu är jag helt slut i kroppen för att jag har suttit på huk, burit säckar, dragit upp ogräs och allt sånt.
Nu ska jag bara sopa och kanske få bort alla småtovor som inte ska va där, och få iordning i rabatten. Nu är det grönt och jag vet inte vad som är ogräs eller inte ogräs.

Jag kollar på Sveriges smartaste barn. Det är roligt, för jag känner mig så smart. Kan typ alla frågor, sitter här hemma och säger alla svaren rakt ut och pyser av stolthet att jag är bättre än dem. Men, sen kommer jag på att det är barnfrågor och att jag borde kunna alla frågor i Jeopardy om jag ska få räknas som smart... Det kan jag inte.
De får ha ett specialämne i finalen, idag har de tre barnen Kalle Anka, Tyskland och Veronica Mars. Jag gillar Kalle-temat, jag kan allt om Kalle. Var helt freaky förr i tiden när jag läste Kalle. Veronica Mars är nån tv-serie. Helt crazy att en 11-åring har en tv-serie som specialämne. Var är vi på väg?
Mamman till hon som vann verkade helt hysterisk. Satt och hoppade i stolen när hon applåderade. Hon pressar säkert dottern. Eller kanske inte, man ska inte fördöma.

Tänk att jag alltid missar onsdagar på tv. Jag älskar Project Runway. Men in trees är säkert också bra. Men det vet jag inte.
Nu är det oceans eleven. Ska kanske inte se den. Hoppas på att Step up kommer hem snart så jag kan kolla på den.

Byeyb

Inga kommentarer: