lördag, maj 12, 2007

Igår kväll

Ibland tänker jag att jag skulle vilja ha ett sätt att kunna uttrycka mina känslor på. Istället skriver jag i den här bloggen där alla andra kan läsa och tolka precis som de vill. Kom ihåg att jag skriver för min egen skull och för att det är skönt att folk kan kommentera och hjälpa, inte för att ge skuldkänslor. Jag tänker heller inte ta skuldkänslor över vad jag skriver, att nån blir sårad. Så be it.

Jag är ledsen idag. Det känns som om jag alltid är det. Jag trodde att jag skulle kunna gå vidare. Jag orkar inte att jag är så jobbig mot folk, jag orkar inte öppna mig gång på gång åt nya människor bara för att de har ny och fräsch ork att ta hand om mig. Alla tröttnar till slut på den som alltid är ledsen. Fan alla borde bara låta mig vara för deras egen skull. Ibland tänker jag på hur alla skulle vara ledsna om jag dog, men också lättade i hemlighet för att de skulle slippa ta hand om mig när jag är trasig.

Kanske beror det på att jag har legat i min säng hela dagen, kanske beror det på en diss, kanske beror det på all sorglig musik jag spelar, kanske beror det på att jag har druckit. Jag vet inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att du skriver Tilla. Det gör allt lite lättare. *kramar*

Pollifaxen sa...

Don't drink and depp!