måndag, mars 31, 2008

Genialiskt

Jag kan få dig när du vill

Jag kastar stenar i mitt glashus
Jag kastar pil i min kuvös
Och så odlar jag min rädsla
Ja, jag sår ständigt nya frön
Och i mitt växthus är jag säker
Där växer avund klar och grön
Jag är livrädd för att leva
Och jag är dödsrädd för att dö

Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Och så blev du mitt sår, och jag blöder ihjäl

Den fria viljan var vår tonårsdröm
Men vi är bara instinkt, bara djur och allt är lögn

De viskar
hålen i himlen ska bli vår död
övanför molnen
där djävulen bor
de viskar hålen
i himlen är från hans klor

Ge dom ett finger och värm min hand
(I ett iskallt Ikea-land)

Min hud är vit under mitt armbandsur
Därunder tar vintern aldrig slut

1 kommentar:

Anonym sa...

För sex, musik och våld
Var det vackraste som hänt mig
Sen själen min blev såld