tisdag, mars 04, 2008

Paus

Jag skrev ett inlägg idag från mobilen, men det verkar inte ha kommit in. Jaja, jag skriver nu istället.
Jag är i Kattne och pausar. Jag och mamma skulle ju åkt till Ullared igår, men icke sa nicke. För få anmälningar. Men jag bestlöt mig att vara hemma iallafall, det är ju så skönt.
Igår hade jag slappdag, men idag har jag gått runt halva stan.
Gick upp till lövåsen och köpte mig ett par walkingskor. Nu har jag ingen orsak till att inte gå ut och gå. De är snygga och sköna, det blir premiärwalk ikväll.

Jag drömmer mycket om killar nu för tiden. Om att jag är ihop och trygg med nån. Jag undrar om det har att göra med att våren är på väg och jag får vårhormoner eller nåt. Kärleken spirar väl mer när knopparna brister. Men det får vänta, jag ska inte bli ihop med nån nu. Jag ska inte ens bli kär, jag får nöja mig med känslan i drömmen.

Jag var ju i Hedemora i helgen och dömde. Inget skvaller alls därifrån, det var väl en liten och oansenlig tävling. De är helt okej arrangörer, det var ganska roliga par med, men det var inte som Sävsjö. Sävsjö är en tävlig för sig. En annan klass liksom.
Jimmy och Nattis vann vuxen A, det var helt okej. De var riktigt bra. Jag var väl inte helt överens med vissa av de som dömde, vissa siffror chockade mig lite. Men det var väl ingen katastrof. Vissa har blivit duktigare, vissa har blivit sämre.

Jag trivs bra på gärdet, sover på en luftmadrass. Hoppas på att det perfekta boendet inom en snar framtid dyker upp.

Det blev föresten ingen patten i lördags, vi hamnade på ambassedeur istället. Men förfesten hos marie var supermysig. Vi kolla på melodi-björn och drack vin och pratade. Daniel Koivounen dansade bakom Linda Bengtzing, det var stort. Jag satte nästan i halsen när jag såg honom, så snygg och duktig! Han ska till Globen!

Nu ska jag gå runt i mina nya skor.

Inga kommentarer: