söndag, mars 23, 2008

Kväll

Gårdagen var trevlig, det hände mycket skoj inne på statt. "Du borde testa dig" Himlans kul det där. Vi dansade och fick drinkar och jag träffade gamla vänner.
Kvällen som vi sett fram emot så mycket blev hotad när mamma började kräkas på dagen. Jag och Annika gick ner på stan och surade i vår besvikelse över den som synes förlorade kvällen. Men efter lite tröst-shoppande så ringde mamma när vi var på väg hem och sa att vi kunde bjuda hem några av gästerna bara, så det inte skulle bli värsta grejen. Hoppets låga tändes och vi skyndade hem, ty vi skulle laga maten.
Det lagades och dukades och fixades. Vi skulle bli 7 pers och en mamma som låg i sängen i sitt rum och inte ville ha nåt annat än påskmust. All mat blev klar och allt gick enligt planerna. Vi hade trevligt och vi brudar fick mycket beröm för maten. Det var roligt, vi kände oss duktiga. Sen dracks det. Vi spelade guitar hero och vid elva däckade Tommy och vi drog till statt.

All påskmat i min mage rumlar runt och hotar att komma upp, men ändå skulle jag kunna käka mera... Känns som nån konstig halsbränne-hunger eller nåt.

Det är så mycket som springer runt inom mig nu att jag inte vet var jag ska börja. Så tills vidare väntar jag med att börja.

Inga kommentarer: