måndag, juli 28, 2008

bajstankar

Jag har tänkt på en sak till i den där kategorin att vara tjej i tonåren.
Att kissa var också en sån där grej som hade regler. Man var tvungen att lära sig exakt hur länge man fick vara inne utan att det skulle vara konstigt. Mina tjejvänner tog alltid längre tid på sig än jag och jag förstod det inte då, vilket genidrag det där var. Det jag oftast fick höra var "jösses, du är ju klar innan jag ens hinner börja kissa, hihi" Jag suckade och väntade.
Men nu förstår jag, om de tog lång tid på sig när de skulle kissa så var det ingen som förstod när de bajsade. För det tog alltid lika lång tid för dem, och varje gång så fick man höra "ojoj, det är så mycket man ska göra innan man kissar, torka toastolen och sen lägga papper på den och sen försöka klämma ut några droppar". När de egentligen bara satte sig ner, klämde fort som fan så att ingen skulle märka att de bajsade. Kanske att de hann lägga ner papper i toastolen för att undvika plums-ljudet, och så satt de så långt fram de kunde för att korven skulle hamna på rutschkanan ner mot vattnet och vara ljudlös istället för att låta som en kanonkula.

Eller vad tror ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror att du har helt rätt. det låter i alla fall logiskt. en lös tråd bara - lukten?

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA! Det är ju så.