tisdag, juli 08, 2008

Halvvägs

Jaha. Då sitter jag här som värsta backpackern eller lodisen eller vad ni nu skulle vilja kalla mig, på cityterminalen iallafall och väntar på en båtbuss jag tänker ta. Jag har bokat båtbiljett, Gotland here I come. Känns bra tillslut, fast jag kanske fortfarande ältar lite. Jag måste ju älta mina beslut lite, annars känns det inte som jag.
Men men, jag har hittat eluttag och laddar alla mobiler och min dator. Så nu kan jag nås igen. Men det sorgliga är att sen min gamla mobil dog i typ söndags så har ingen ringt alls. Ingen har försökt få tag på mig, skickat sms eller nåt. Hm. Hur ska jag tolka det?
Skit i det nu, jag är ju på väg till nästa ställe nu. Så får jag vila upp mig ett tag och sen bestämma vad mitt nästa mål ska bli. Kanske åka på Way out west? Fast väldigt dyra biljetter, kanske kan jag jobba och komma in gratis. Då kan jag hänga med Matilda och Evelina om de ska dit. Och kanske bo hos Arvid. Han sa ju det igår, men alla var ju fulla.
Igår ja... Shit Britt vilken kväll. Jag somnade på en toalett som vanligt och missade några timmar. Men sen kom jag tillbaks och festade och pratade och åt och allt det där. Jag lyckades med konststycket att inte gråta, det är bra för att vara mig. Jag och Josefin skulle ge oss iväg och åka skridskor i ishallen innan vi somnade och då fick vi se nåt jag inte vill se igen. Isåfall från en annan vinkel.
Hela festivalen har varit så bra. Det är ju som man säger, att man glömmer smärtor efter en stund, och även om jag sagt många gånger under veckan att jag inte ska göra det här nästa år så kan jag väl tänka mig att det blir så. Kanske kan jag avancera också, men jag vet inte riktigt till vad... Vad jag vill och så där. Beror på vilka andra som ska komma och jobba.

Nu är det bara en timme kvar tills bussen går. Jag ska väl dra mitt pick och pack och köpa nåt att käka. Kanske lite resgodis också, för när man reser så räknas ju inte det man stoppar i sig, det vet ju alla.

Inga kommentarer: