tisdag, juli 22, 2008

Dramatik

Alldeles nyss hade vi drama här i stugan, säkert bara för att jag sa att inget hände.
En rabbis kom farande med katten efter sig och vi tänkte ojojoj nu tar hon den och dödar den, inte ok. Så vi sprang efter och Tommy upptäcker att rabbisen (det är en gotländsk kanin för dem som inte vet) är skadad. Den har inga ögon, den blöder från nosen och är allmänt illa däran. Så Tommy springer efter en spade för att slå ihjäl stackaren.
Mina känslor går itu, ena halvan vill inte att den ska dö, tänk vilken panik för den att bli ihjälslagen. Men andra halvan fattar ju att den ändå kommer dö, att Tommy bara är snäll och skonar den från smärta.
Så han slår och slår tills spaden går sönder. Sen blir det en ohögtidlig begravning och allt är lugnt.
Den andra begravningen för mig idag, för jakt-katten tog tydligen en liten fågel förut. Jag fick ta en handske och med tårar i ögonen lägga ut den i skogen under lite bös.
Så det kan vara.

Läste förresten att Albins blogg blitt nedlagd, stackarn. Jag kanske borde ha läst den lite mer bara för att stödja honom. Men nu kanske de vill ha en ny bloggare, och vem skulle passa bättre än yours truly?

Inga kommentarer: