måndag, februari 09, 2009

Bloggtänk

Jag kom på igår att jag tänker i blogginlägg. Saker jag är med om, eller saker jag kommer på, allt tänker jag som om jag skulle skriva ner det i ett blogginlägg.
T.ex:
Idag skulle jag koka ägg, och när jag la ner äggen i vattnet började det låta. Det lät som små skrik. Vet inte vad det var, men små luftbubblor sipprade ut, så nåt sånt pysande var det väl. Men fatta paniken, det är små kycklingbarn som skriker för att jag kokar dem levande. Man skulle kunna tro att jag inte kunde äta de där äggen sen, men så är det inte. Jag var ju hungrig.

Igår kväll kunde jag inte sova. Så läser jag nu på Alex blogg att han inte heller kunde det och att någon sa till honom att det var fullmåne inatt. Var det fullmåne? Det förklarar saken för mig iallafall, jag brukar få problem då.

Jag har hittat en sida nu där jag kan ladda upp mina noveller och böcker och se om någon kanske läser och tycker nåt. Vore roligt om nån gjorde det, kolla in sidan. Jag heter Tillski där, tror att man kanske måste söka på det för att hitta mina verk. Ska ladda upp fler när jag kommer hem.
Det får mig att tänka på att jag bad om ett mirakel för att jag skulle orka vidare, och kan tänka mig att just den sidan var mitt lilla mirakel. Nu orkar jag ett tag till.

Inga kommentarer: