fredag, februari 20, 2009

TPB

Nu lyssnar jag på alla förhör med de åtalade under TPB-rättegången. Det är komiskt att höra hur åtalsadvokaterna säger massa saker med stor säkerhet och attityd, och sen när de åtalade ska svara på frågorna så knäcker de advokaterna totalt. De är ju inte pålästa tillräckligt för att förstå vad det handlar om. De ställer orelevanta frågor och formulerar frågorna helt fel.
Jag läser samtidigt diskussionen på Flashback och vad piratpartiets ordförande Rick Falkvinge skriver och jag lär mig massor, och imponeras av deras kunskaper.
I rätten är de åtalade rätt självsäkra, och jag tror att advokaterna knockas lite av det. Speciellt när de blir satta på pottan av dem.

Det skulle ju inte vara svårt för oss andra att hjälpa till, om de nu mot alla odds blir åtalade, och typ sätta upp en fond och betala in en summa till den fonden. Men de är ju inte rädda för det, nån hade sagt att de "gärna tog emot en räkning" och de "skulle rama in den" i så fall, så de kanske har det under kontroll själva.

Inga kommentarer: