söndag, februari 01, 2009

Kul

Med fylleinlägg. Jag bjussar på den, det är inte varje dag man skriver 100 inlägg på en månad.
Idag sitter jag inte på toa, jag sitter på jobbet. Det är inte så piggt och härligt, men jag klarar mig.
Jag har ätit risifrutti idag, det brukar jag inte äta, eftersom det är mjölk i, och socker och sånt där.
Jag var inne på 7-11 och köpte frulle idag, det var en hemsk upplevlese. Det var på den butiken vid stureplan, och den har ju alltid öppet. När jag ska gå in så är det en mopp ivägen, så jag kliver över den och går och tar det jag ska ha. Går till kassan och de två killarna bakom disken står och pratar om nåt och tittar upp på mig men bryr sig inte. Jag står kvar och väntar, lite irriterad. Den ena killen säger till slut att jag ska gå till den andra kassan, där det stod en skylt med "nästa kassa tack". Jaha säger jag, men då ser den andra killen att jag ska köpa många saker, så han kommer till min kassa och börjar scanna varorna och lägga dem i en påse. Under tiden så pratar den andra killen med honom och säger nåt om att de har ju räknat den där kassan och oj, tog du betalt i den kassan ändå.
Jag betalar och istället för att titta på mig pratar de om nån som de skulle skita i och att de skulle ta snus eller nåt. Jag säger tack högt och tydligt, klättrar över moppen och går iväg. Då hör jag med mitt iPodfria öra hur den ena säger typ "hon struntade i avspärrningen". Avspärrningen?! Vadå avspärrning? Det var en moppjävel som låg lutad mot disken. Om de inte ville att jag skulle gå in och handla hade de väl kunnat sagt till mig att det var stängt.
Blir så trött, de är alltid så jävla otrevliga där.
Detta har resulterat i en Facebook-grupp som Martin skapat, gå med vettja.

Inga kommentarer: