måndag, februari 23, 2009

Böcker

Jag ska göra min boklista lite annorlunda, varje gång jag läst en bok så ska jag recensera den här, och rekommendera eller inte rekommendera.
Så blir min blogg lite nischad äntligen! En bok-blogg. Och kanske film-blogg, eftersom jag ser en del filmer. Då kan vi starta lite diskussioner om det jag tycker, för det händer ju alldeles för lite i kommentarerna här. Jag läser andra privata bloggar som får massa mer kommentarer och jag uppdaterar oftare än dem!





Men så!


Första boken:
Den jag ville ha av Sheila O'Flanagan


Det här är en bättre bok i all chick-litt-djungel. Det handlar om två tjejkompisar, Nieve och Darcey, som växer upp tillsammans. Men när den Nieve snor Darceys kille så skiljs de åt. Tio år senare ska Nieve gifta sig med killen hon tog och bjuder in Darcey till bröllopet.

Boken fokuserar på de båda kvinnorna och vad de gjort de senaste tio åren. Jag älskar hur de är och hur författaren beskriver dem. Det ligger en varm hinna runt hela boken, och jag mår jättebra när jag läst klart den. Såklart blir det katastrof innan det ordnar upp sig, som alltid i sånahär böcker, men jag tycker ändå att det är lite annorlunda. Storyn är bra och spännande och språket är fint.
Rekommenderas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan va bra Tilla! Det här har jag längtat efter.

Glimra sa...

BRA! och det kommer mera ska du veta :)