tisdag, februari 24, 2009

Filmer

Vi hade filmkväll igår, bror och jag.
Vi började med Bedtime stories som sagt, och den var fin. Lagom start sådär, det är en film som ni absolut kan se om ni har tid över. Kanske blir den bättre på bio när man får se alla effekter, för det är en lite snygg film sådär på Disney-vis.
Sen såg vi Yes man, den är ju också bra, smart men ändå med lite humor i. Jag hade sett den förut, men med så dålig kvalité att jag hade missat vissa saker. Den här gången var jag med hela vägen. Jag älskar ju Jim Carrey och det här är en rolig film med klok underton.
Sen såg vi Seven Pounds. Jag hade läst att den fått dåliga recensioner, så jag hade inte så höga förväntningar. Men den var riktigt bra. En sorglig feel good-film. Den tycker jag ni ska se, men bara om ni är på humör för en sån film, den är rätt tung. Jag gillade att den slutade som den gjorde, den var perfekt.

Perfekt var också ordningen vi såg filmerna i. Först en liten lätt Disneyfilm, sen en humorfilm med klokheter och sen en tung seriös film. Jonas kan det där med att planera filmkväll.

Inga kommentarer: