fredag, april 24, 2009

Frulle

Vi har ju frukost på jobbet på fredagmornar, och idag är det ju fredag och jag började tidigt. Men så tog jag lite käk precis när jag kom hit och tänkte att jag tar mera sen när jag går på frukost. Men så blev jag lite mätt, och nu har det redan gått två timmar och frukosten har förlorat sin charm. Så tiden har gått fort, men ändå så är det bara två timmar av dagen.
Man känner sig så ur fokus när en plan går i stöpet. Plus att jag idag måste kämpa lite hårdare med att behålla styrkan och lugnet och "jag är bra ändå"-tänket eftersom jag sitter på en plats där jag kan få ta emot en del skit. Jag tror inte att jag nånsin kommer skrika eller vara elak mot någon som sitter på ett kundcenter eller på klagomålavdelningen. Aldrig någonsin att jag skulle kunna göra så mot en annan människa, att bara ösa skit på en oskyldig person som egentligen inte har nåt med saken att göra.

Det borde införas nån slags serviceplikt, att alla männsikor nån gång ska sitta i ett kundcenter eller nåt, bara få utsättas för arga människor som tycker illa om en över nåt som man inte rår över. Bara så de vet hur det känns och inte gör samma sak mot någon annan, bara är snäll i framtiden...

Inga kommentarer: