tisdag, april 28, 2009

PMSkamp

Idag vaknade jag arg. Det var nåt med det jag drömde tror jag, för jag minns att jag ville slutföra det jag gjorde, och när jag vaknade så försökte jag somna om. Men det var väl inte det bästa, för jag gick ju upp försent.
Kom på att jag skulle cykla till jobbet, för jag har ju faktiskt en cykel! Så jag rusade ner till bakgården och dammade av all pollen på cykeln. Stressade ut och när jag klev upp på den så märkte jag att det inte finns nån luft i däcken. Men men, jag for ändå, och kom nästan i tid. Det tar mig typ 8 minuter att cykla, så om jag bara pumpar den så kommer jag fan cykla till jobbet varje dag. Det jobbiga är bara att jag inte vet var jag ska göra av den varje dag. I veckorna så kan jag ju ha den utanför kanske, vet inte om min gata är så säker. Men det står andra cyklar där, så varför skulle inte min klara sig? Sen när jag inte ska använda den så ställer jag in den på bakgården igen. Perfa!

Apropå rubriken så har jag nog PMS nu, känner att jag i vissa stunder kan slå ihjäl nån. Men det är inte så farligt som det brukar vara, kanske har det inte dragit igång än, eller så har det lugnat ner sig.

Så fick jag schemat och litteraturlistan inför nästa delkurs i skola, populärlitteraturen, och det känns bra! Ska nog satsa på VG den här gången. Eller i alla fall göra ett bättre jobb än hittills. Tror att jag kan klara det.

Inga kommentarer: