måndag, april 27, 2009

Skola

Nu har jag seminarie med bilderboksanalyserande föreläsning. Det låter ungefär lika roligt som det är. Vi hade 8 minuter på oss att prata om en barnbilderbok och analysera den och då skulle man försöka göra det bra. 8 minuter är inte mycket ska jag berätta när man vill göra en rättvis analys. Jag hade en bok som jag älskar, Legenden om Sally Jones. Det handlar om en gorilla som råkar ut för en massa hemskheter i sitt liv. När jag läste den satt jag på bibblan och grät, den är så fin, men ändå hemsk.
Men jag tyckte inte att jag fick den responsen jag ville ha, och min kärlek till boken kom inte fram tillräckligt. Det enda hon sa var att jag sa emot mig själv vid ett tillfälle, och när jag försökte förklara hur jag menade så sa hon att de nog förstod.
Fan, jag hade ju det så bra nedskrivet, hatar att det ska bli så knasigt och ihopknollrat när jag ska prata bara. Visst, om jag hade kunskapen så skulle jag absolut kunna snacka mig varm om det, men nu har jag ju inte det. Skulle ha skrivit exakt manus och bara följt det, jag skriver bättre.

Äh, det är inte hela världen, efter det här har jag bara en inlämning och en tenta kvar, sen är det dags för nästa kurs, populärlitteratur. Så jag hoppas på att den blir mer intressant.

2 kommentarer:

Lina K sa...

Hallå!
Vi läser nog samma kurs men är i olika grupper :-)
Jag googlade lite på Sally Jones inför tentan och hittade hit, det var ju kul :-)

Ha det bra och lycka till med tentan, jag googlar vidare...

Glimra sa...

Vad roligt! Jag tror vi va i samma grupp i lyriken? Anywsays, lycka till du med :)