torsdag, april 30, 2009

Valborg

Denna halv-helg, som vi tar för en ursäkt att festa. Speciellt alla studenter (alltså de som studerar på högskola, men så klart även de små skitarna som går ut gymnasiet) festar till det, för det är en sån helg. En studenternas helg, på samma sätt som midsommar är de vuxnas fest är ikväll ungdomarnas.
Jag sitter hemma. Gick hem efter jobbet och satt en stund i solen. Kollade på senaste avsnitten av Gossip girl och Lost, och sen råkade det bli en powernap.
Någon annan skulle kanske ha problem med det, ha lite ångest över att man inte har nåt att göra, ingen att festa med. Men just nu känns det ändå bra. Jag har tappat det där, och egentligen vill jag inte ha tillbaks det heller.

Vi får väl se vad resten av kvällen bjuder på. Kanske går jag och lägger mig om en timme, kanske inte.

Inga kommentarer: