torsdag, april 09, 2009

Sista

Idag är det sista lediga stunden. Jag börjar jobba kl 18 ikväll, efter att ha varit ledig i över en vecka. Jag minns hur jag tänkte innan ledigheten; ska åka nånstans. Sen kom det närmare och jag fattade att jag inte skulle ha råd. Så jag bestämde mig för att ha semester hemma i Sthlm.
Jag hade verkligen tur med vädret, och med allt jag gjorde. Cosmonova, Kaknästornet, Moderna museet. Det blev bra hela veckan. Sen dans i helgen och så har jag också fått några dagar i Kattne. Det kommer dröja innan jag kommer hit igen, så det var väldigt skönt.

Har tänkt lite på permanenten, att jag tyckte att den var så impulsiv. Men jag har ju tänkt på den ett tag, så det var inte så on the fly som jag tyckte. Jag kommer inte ångra mig heller, vet ju att jag älskat det förut. Visst, nu känns det fult och konstigt, men det är ju för att jag inte får tvätta och fixa det på tre dagar. På lördag ska det vara fint. Då är det coctailparty i Kista och jag ska ha lilla svarta. Hoppas den sitter rätt bra i alla fall, jag har ju inte gått ner så mycket som jag ville...
Måste kämpa hårdare nu, ska motionera mera.

Verkar också som att min mobil bloggar upp tre inlägg av allt jag skickar, vet inte om det beror på mobilen. Katrin skrev att hon haft problem med att mobilblogga och att det berodde på Tele2. Det har ju jag med så det kan ju vara det.

Kolla föresten det här, får se var hela den grejen leder till. Kommer Livsmedelsverket kollapsa nu eller? Känns som en revolution hela grejen.

På söndag drar vi till Norge, ska åka skidor i Hafjell i några dagar, ska bli jättekul. Får se om jag kan mobilblogga då, annars får jag väl lägga upp schemalagda inlägg, tror jag fattar hur det funkar nu. Det verkar rätt coolt att man kan bestämma när ett inlägg ska publiceras. Då kan ni få nån slags följetång. Skoj.

Nu ska jag luncha. Själv.

Inga kommentarer: