måndag, juni 22, 2009

En till




När jag läst ut Agnetas bok så gick jag direkt och köpte den här för att läsa, Paolo Coelhos Pilgrimsresan.
Det handlar om hans egna resa utmed pilgrimsleden, och hur han fick följa efter sin vägvisare och utstå prövningar för att kunna bli en mästare själv.
Den är, som alla Coelhos böcker, bra skriven och djup, jag tror man antingen älskar eller ogillar hans böcker.
Den här är lite speciell tycker jag eftersom han skriver om sig själv, sin egen vandring. Han får lära sig saker av sin vägvisare, övningar som han också skriver upp i boken. Jag har inte prövat någon övning, och vet inte alls hur de skulle fungera på mig eller någon annan, men ändå så får man av boken en viss känsla. Det var någon som hade skrivit att "att läsa Coelho är som att vinna egen erfarenhet", och det håller jag med om. Det känns som om jag är med honom hela vägen han går.

Inga kommentarer: