måndag, juni 22, 2009

Recension


Jag läste typ den här boken på några dagar bara, Agneta Sjödins, En av de tolv.
Det handlar om en av Jesus lärjungar, Jakob, och hans liv. Den är jättefascinerande, och jag var helt tagen när jag läst ut den.
Det är Jakob som ligger begravd i Santiago de Compostela och det är för hans skull som man vandrar pilgrimsleden.
Jag har ju tänkt på att gå den, så jag tänkte att det var bra att läsa den här boken, och efter jag gjort det så ville jag gå den ännu mer.

Jakobs liv är intressant, och hon skriver väldigt bra. Men det är de sista sidorna som är bäst, när man inser vad som kommer hända och hur bra hon beskriver det. Jag grät som 17, och var helt överväldigad efter det.
Den här tycker jag att man ska läsa om man är intresserad, eller har lilla minsta nyfikenhet för sånt här, historia och andligt.

Inga kommentarer: