måndag, juni 15, 2009

Ensammys

Vilken härlig eftermiddag jag haft, ni anar inte!
Jag kom hem lite efter två och då la jag mig i sängen för att sova lite, men fastnade och läste ut Agneta Sjödins bok En av de tolv istället, och vilken bok. Jag älskar den. Efter det blev jag lite sökande och rastlös så jag gick till Hedvig Eleonoras kyrka som jag nästan bor granne med och så satt jag där och lyssnade på musik och tittade och tänkte. Sen började de spela lite på orgeln, tror att de testade olika låtar de skulle spela nån gång.
Jag har alltid varit lite rädd för kyrkan, för jag har fått lära mig massa saker man inte får göra. Ni vet, man får inte applådera, man får inte titta bakåt, man får inte fnissa, man får inte röra sig. Och det är ju så rejält svårt att inte göra de sakerna när man inte får.
Så idag när jag gick dit var jag rädd att jag inte skulle få komma in för att jag hade keps och mysbyxor på mig. Men det fick jag! Så fort jag såg nån som rörde sig så ville jag försvinna, mitt utrymmesbehov runt mig blev enormt stort, jag tyckte alla var för nära. Ville liksom inte synas, eller snarare så att jag ville att de inte skulle synas eller höras. Jag ville vara själv där inne. Men det går ju inte.
Sen när de stängde gick jag hem och laddade hem Coldplays låtar de lagt ut på hemsidan, gå dit och ladda ner, helt fantastiskt! Så lagade jag lite mat nyss, lax och spenat, kryssade ännu en dag utan onyttigheter i min almanacka och nu sitter jag här och skriver.

Ibland när man ber om svar får man det. Jag bad om lugn och nu är jag lugn.

4 kommentarer:

annika sa...

synd att vårt häng inte blev av!


faaaan jag laddade ner livegrejerna....shit när publiken sjunger med i fix you..:RYSNINGAR:

ville eller tomas får fan fixa biljetten till mig. dom får lösa det. vi ska gå iallafall, no worry, om jag så ska suga en biljetturk

kyrksyster sa...

Men alla dom där "man får inte" kan du glömma...

Du får vara i kyrkan lika mycket som alla andra!

Visst kan det störa om du under en gudstjänst börjar hojta och skrika eller så... Men i övrigt så får man vara sig själv där oavsett om det pågår något eller om det bara är "vardag".

Glimra sa...

Bra att ni ska gå, fan vilken jävla miss att loosa biljetterna. Vi får hänga nån annan gång, men jag har tyvärr raderat astrid-novellfilmerna till förmån för andra bra filmer =/

Tack kyrksyster, det känns tryggt att höra :)

Pollifaxen sa...

Good for you Tilla :)

(Coolt skrivet förresten. Du fick det spännande på ett fränt betraktande sätt)