tisdag, september 01, 2009

En bok om dagen

Är bra för magen. Eller kanske hjärnan.
Jag har iallafall läst en bok om dagen här, idag var det Mari Jungstedts Den mörka ängeln. Den var bra, som alla hennes böcker. Lagom läsning liksom.

Mamma har precis stängt lilla stugan för vintern, det känns så sorgligt att gå dit och titta när alla utemöbler bärs in och alla prydnader och mysigheter stoppas undan, men så går vi till storstugan och där är det fortfarande mysigt att vara. Vi behöver inte stänga den nu heller, mamma och Tommy åker nog hit någon mer gång innan vintern. Skönt.

Imorn åker vi hem, vi ska in till Visby på dagen, en del affärer säljer ut massa saker för de stänger på hösten, har bara öppet under sommaren. Då kanske jag kan fynda. Hoppas. Ikväll ska vi äta kräftor! Det ska bli gott, synd bara att det är så knorkigt att skala dem. Men jag får kolla på Alex Schulmans instruktionsvideo så jag får ut det mesta av kräftan.

Var det ingen som tyckte något om musikvideorna? Ni ska veta vad jag klurade och letade på youtube för att få ihop det inlägget.

Inga kommentarer: