måndag, september 21, 2009

Saker jag tänkte på under Alex predikan i söndags

- Det var mycket folk där

- Alex tittade hela tiden bakom sig och jag förstod först inte varför, men sen när jag vågade titta dit så såg jag att Amanda och Charlie var där. Och Mats och hans familj, och (tror jag) Sigge Eklund, hann inte se riktigt.

- Prästen pratade jättelänge och jag hörde knappt vad han sa, det lät jättekonstigt i högtalarna. Sen helt plötsligt knäppte det till och han hördes, något hade blivit fel i micen eller nåt. Konstigt att han inte märkte att halva hans tal försvann i akustiken. Sen när det kom igång igen började publiken mumla och le, och han kollade på oss helt oförstående. Jag tyckte han verkade lite korkad, så där på präst-vis.

- När vi skulle sjunga psalmer drog prästen snabbt av sig myggan när han hörde sin egen röst ljuda i högtalarna, och en gång när han gick fram för att prata glömde han det och fick hålla upp den i handen för att höras, tror att han trodde vi inte märkte.

- Han var redigt snabb fram till talarstolen efter psalmerna, och en gång var han lite tidig och fick stå där en stund medan orgeln spelade. Sista tonen hölls ut väldigt länge, och han såg lite urskuldande ut, som om han bad om ursäkt över att han var tidig fram.

- Charlie var väldigt tyst för att vara barn och i en kyrka.

- Den som spelade orgel var antingen inte så bra, för det lät väldigt konstigt emellanåt, eller så är det jag som inte kan orgelmusik så bra, kanske SKA det låta falskt ibland.

- Alex stängde av sin mygga efter hans tal, och försökte vira ihop sladden lite, men jag tror inte han lyckades så bra.

- Efter Alex tal så försökte han lägga sina papper i innerfickan, men de fick inte plats, så han la dem på bordet bredvid istället. Han verkade tagen av sitt eget tal. Förståeligt.

- Killen som satt bredvid mig trodde att Alex skulle stå uppe i prediksstolen.

- Jag undrade hur många som hade röstat i kyrkovalet.

-Alex är en av de bästa talarna jag hört. Hans manus var fantastiskt, och man kan kolla hela predikan på hans blogg. Han fick mig att börja gråta.

Inga kommentarer: