onsdag, mars 01, 2006

Utanför

Idag hade jag en perfekt planerad dag. Jag skulle gå och träna kl 10 och innan det tänkte jag hinna hänga tvätten, efteråt skulle jag handla och vika tvätten. Sen skulle jag äta lunch och sova en stund, och sen hämta barnen och åka hem till mig tillsammans med Emilia och Eddie och Bobben. Det började gå annorlunda redan på morgonen. Då ringer Kalle och frågar om David vill följa med till Nickeland efter dagis. Så jag ringer runt till folk och fixar att Eddie också kan hänga med. Så Kalle, David och Eddie skulle få åka med Kalles mamma efter dagis. Bra tänkte jag, det blir lugnare med bara två barn. Så jag skjutsade dem till dagis och så kom jag hem. När jag stängt av bilen kommer jag på att jag hade den andra jackan igår till Uppsala och däri ligger nyckeln hem. Inne i huset.
Jag får panik, sansar mig och tänker. Som tur var så visste jag var Emilia bor, så jag förökte hitta tillbax dit och få hjälp av henne. Kommer dit, får låna telefonen, ringer till Mette, som försöker ge mig vägbeskrivning till hennes jobb där jag kan hämta nyckeln. Som tur var så hade Emilia tillgång till ett SL-kort just idag, så jag fick låna den och åka till Mariatorget. Snöade gjorde det, och frös gjorde jag, för min halsduk och mössa var hemma. Som allt annat. Jag hade bara min jacka på mig. Jag hittade bra, jag är bra på att hitta har det visat sig många gånger nu. Åkte hem, åt mat, hängde och vek tvätt och somnade. Sen vaknade jag alldeles försent och fick stressa till affären för att hinna till dagis. Sen gick allt enligt planerna. Jag och Emilia hade det bra, lagade mat och lekte med barnen. Nu är jag lugn, hade tänkt att hinna träna nu eftersom jag missade på förmiddagen. Men jag orkar inte. Ska träna imorron bitti istället. Barnen härjar och jag sitter här framför datorn.

Imorn spelar Isac på Nalen. Vill verkligen se det, men jag vet inte om jag kommer dit. På hemsidan står det bara vad biljetterna kostar, inte var man kan få tag i dem. Men vi får väl se hur det går. Jag ska åka och kolla på en kör också. Hoppas den är bra.

Trevlig fortsatt kväll
Hejpa

Inga kommentarer: