tisdag, juni 26, 2007

Hårligt

Linus babe har varit med mig i helgen, det var jättemysigt. Jag gillar tanken på att någon är hemma hos mig när jag inte är där, nån att komma hem till. Bara den inte bränner upp huset :)
I lördags kväll fick han svårt att andas, så vi fick bege oss till Danderyds sjukhus. Det var lite läskigt, men vi hade kul iallafall. I fem timmar fick vi vara där och det gick lite upp och ner med honom. Han fick syrgasmask och ta EKG och grejor. Jag kände mig lite darrig, han andades så tungt, och sen fick han feber också. Men så fick han medicin och så åkte vi in till stan och käkade.På söndagen möttes vi inne i stan och åt mat. Sen skulle vi fixa till mitt hår. Linus hade fått för sig att vi skulle göra om det, så han klippte och färgade det.






Det blev snyggt, men jag saknar mina finaste lockar på sidorna. Vet inte riktigt om jag vänjer mig, det är så uppklippt och tunt. Men jag får väl perma igen, jag vill ju ha lockarna. Men samtidigt vill jag ju ha långt böljande hår. Äh, inget blir ju som man vill.
Vi var på Morland på kvällen, vårat husband typ :) Det är fem killar från jobbet som har ett band. De är jättebra! Både jag och Linus gillade det. Det var så roligt att se dem in action, jag har lyssnat mycket på deras musik. Jag ska starta fanclub.
Emle ska flytta till Sthlm, jag tycker det är fantastiskt kul. Då har jag en nära dansvän som jag känt länge i samma stad. Kanske kan man få lite umgänge där, så slipper jag känna mig ensam. Plus att hennes Fredrik också är gullig och snäll så jag kan hänga med båda samtidigt om de inte kan slita sig ifrån varann.

Flytt närmar sig. Det ska bli jobbigt och roligt och träligt och härligt. Det bästa är att mamma kommer imorn redan. Jag ska klämma fram en skvätt tårar för jag saknar henne så. Jag har packat som en tok känns det somm, men ändå är det fullt med grejer. Ska gå förbi Konsum idag och be om flera kartonger. Jag har så mycket grejor. Jag har en kasse full med kläder som ska bort. Linus gick igenom dem i helgen och tog med sig kläder till sin syrra. Jag ångrar mig lite. Hatar att slänga kläder! En fin tröja tog de upp och så sa de; varför ska du slänga den här. Vet inte sa jag. Sen kom maten och jag glömde allt annat.
Men det är skönt att slänga bort saker, det känns faktiskt befriande. Jag hatade klyschan förut, men jag tror att den är sann. Ska alltid ha mindre saker än jag har nu.

Ikväll blire bio eller häng me babe och Ems.



Skulle bara säga att Linus inte var så sjuk som det ser ut på kortet, det är arrangerat. Plus att vi hittade roliga grejor, som Glidslem och så snodde vi spupåsar för att ha på Öland :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillade håret väldigt mycket. Luggen var väldigt fin, och färgen med. Pusskram

Anonym sa...

hjärta* <3

Anonym sa...

Alltid du och jag! /Linus