fredag, juni 22, 2007

Mitt i sommaren

Nu vänder solen.

Iförrgår fick jag krupp och gav mig ut för att sträcka på mig i en skön springtur. Jag hittade nya vägar och stigar och kände mig ganska bra. Skogen låg framför mig och det var ljummet väder. Mitt i mina filosofier springer jag förbi nåt som inte passar in i skogens fauna. Nåt rörde sig och jag stannade upp för att se vad det var. Föga anade jag vad som komma skulle. Där vid ett berg ligger två personer och rent ut sagt knullar. Jag gömde mig kvickt bakom ett träd och fick smått panik när jag insåg att för att jag skulle kunna komma fram från mitt gömställe och smita därifrån så var jag tvungen att gå förbi dem igen och riskera att de såg mig. Men jag förstod att jag inte kunde stå där hela natten. Jag smög fram och ökade sedan mina steg så att jag sprang förbi dem. När jag i skyddat förvar kikade på dem igen såg jag att de inte noterat min förbikomst. De var väldigt upptagna med sitt eget kan jag meddela.
Chocken gick inte över på länge, men nu är jag iallafall en upplevelse till rikare.

Igår hade jag uppdrag. Jag skulle handla massa saker jag skrivit upp på en lista. En slags nota kan man säga. Jag slutade kl 17 och gick direkt till Teknikmagasinet för att inhandla nya hörlurar till min nu fungerande iPod(thank God). Sen gick jag till H&M för att handla schampoo, men kom ut med en tröja och ett halsband. Vidare till Tbanan för att åka till Skärholmen och Kungens kurva där jag skulle hitta Jula och en luftmadrass. Väl där nere gick jag förbi systemet också och sen hittade jag en buss som skulle ta mig till IKEA där Jula också skulle ligga. Men paniken ökade när jag såg IKEA försvinna bakom mig och jag åkte mot okänd ort. Jag frågade nån som satt bredvid och de lugnade mig med att berätta att den åkte runt för att sen avsluta vid IKEA. Pustade ut, men sen kom nästa strapats; att hitta Jula. När jag tagit mig runt hela IKEA så klarade jag även det då det låg alldeles i närheten.
Efter 15 minuter var jag en luftmadrass rikare och skulle ta mig hemåt. Som tur var kom IKEA-bussen precis då, så jag satte mig där. Fick trängas med en irriterad dam, glömde att gå av vid KBV, så jag fick åka ända till gallerian fast jag skulle till apoteket Scheele. Men jag fick ju motion, som min mor skulle sagt för att muntra upp.
Efter apotekbesök (där jag fick en kösiffra av en tjej, så jag hoppade före typ 20 pers i kön) gick jag till McDonalds för att köpa underbara spenatrullar. Där tog det oänndligt lång tid innan jag kunde sätta tänderna i dem och stilla min hunger. Jag gick till Tbanan och åkte hemåt. Sista stoppet var Konsum där jag skulle handla kött och fråga om banankartonger inför stundande flytt. Jag fick fem stycken. Så jag tog mig hem med en väska, en kasse med luftmadrass, en liten påse med kött och en påse med vinflaskor och fem banankartonger som jag sköt framför mig ända hem.
Väl hemma skulle jag göra bulgur, men det sket sig. Jag brände dem och sen gjorde jag makaroner istället.
Fick ett oväntat roligt samtal som pågick i 20 minuter. Hmmm. Men vi tänkerintepåt.

Ikväll blir det Norrtan. Ska bli roligt. Hoppas jag iallafall. Linus är ju där vid min sida, det känns tryggt. Så om det blir ångestfyllt så kan jag slänga honom ett ögonkast så räddar han mig.
Nu är klockan kvart i sju och jag är trött som 17. Vet inte hur jag ska klara att festa hela natten, men jag får väl sova på bussen.
Skriver nog mera sen.
Tjing (Tjing? Nu har det gått för långt...)







En bild från mitt forna fina fräscha jag...

Inga kommentarer: