fredag, juni 29, 2007

Ordbajs

Ute på ön igen. Nära förförra hemmet, men ändå inte. Plus att jag är nära min farbror som jag inte träffat på hundra år. Minns att jag såg dem nån gång på tågstationen för länge sen, men vågade inte gå fram till dem och säga hej. De hjälpte mig att ställa mig i bostadskö hos JohnMattson. Det var snällt. Men jag är för feg för att gå och hälsa på dem. Undrar varför, det är inte som om de är farliga.

Ikväll ska jag få uppleva fåfängan. Men med lite rosévin i kroppen så vill jag bara ha mer tills jag inte längre behöver bry mig om världen. Det känns inte längre som om allt ordnar sig, jag vill bara hamna i min lilla ensamma koma och stänga ute allt annat. Känner att jag vill sätta på min mask och krypa in till det där stället som ingen kommer åt, där jag får vara helt ensam och vältra mig i min (sorg) värld.

Mamma oroa dig inte, jag klarar mig och vårat snack om att lyfta folk lyfte mig. Även om jag stänger in mig och inte vill prata så måste du veta att om det är nån som vet och är klok nog att förstå så är det du. Du är min räddning. Om jag inte hade dig så vet jag inte om jag skulle klara av att gå vidare i den här hemska världen som inte visar mig att det finns nåt att leva för.

Alla som störde sig på mitt inlägg om kärlek; om ni inte förstår, om ni tycker att jag har fel, okej, men jag tycker så. Jag tror inte att kärlek kan vara bra. Jag fattar väl jag med att jag kommer hamna där jag med och då kommer jag få äta upp allt jag skrivit. (Eller så kommer jag tvinga mig att aldrig bli kär för då kommer jag att behöva äta upp det och då kommer jag förlora och vara en dålig människa och då blir allt fel)
Självklart är kärlek en bra sak, folk bli glada. Men jag skriver bara ur mitt eget perspektiv, jag vet liksom inget annat. Jag kan lyssna på hur andra människor pratar om det och tycka att de förtjänar det. (Annelie, jag är inte en sån som inte unnar andra det och vänder det till min egen olycka. Du och alla andra förtjänar det, jag är lycklig för eran skull, Jag kanske bara inte är värd det)

Vin vin vin vin. Älska Hide and Seek. Hata att inte kunna mobilblogga från Öland, fatta vilken succé det hade gjort. Världens vackraste vecka. Jag borde lägga upp min artikel från 05 om Öland så att alla fattar. Annika, det är mitt Ibiza. Skulle inte missa det för allt i världen. Kommer sakna Linn, Nattis, Mange, Hanna och alla andra som inte kommer dit. Även om jag verkligen tror att de inte kan hålla sig ifrån en hel vecka :)

(Egentligen borde jag sluta dricka nu, men jag förstår att jag inte kommer ha lika roligt ikväll om jag gör det. Min mask kommer stelna till oigenkännlighet om jag är nykter. Synd)


Kind of blinddate på Öland, spännande. Men antingen blir han besviken eller så blir jag det. Livet är fullt av besvikelser.

I love you all även om jag är ledsen.

Inga kommentarer: