måndag, juni 04, 2007

Söndag

Igår hade jag finfrämmande. Min mamma och mormor var och hälsade på mig i Stockholm. Det var jättemysigt, vi gjorde massa skoj. Jag mötte dem vid tåget och så gick vi till kungsan och kollade på alla människor som var på smaka på stockholm. Jag blev livrädd för en utklädd hund och sen fick vi flip-flops. Sen gick vi över till gamla stan och sen till söder. Åkte Katarinahissen och vandrade på söders höjder. Vi gick till Katarina kyrka och hade lite själsliga upplevelser i en vacker och hjärtefröjdig miljö. Sen gick vi till medborgarplatsen och käkade kebab. Vidare till luntis och så fick jag visa dem mitt jobb, det var kul. Sen åkte vi hem till mig och käkade glass.
Det är så mysigt när de hälsar på mig, båda två. Vi tre generationer har trevligt ihop och gillar att kolla på samma saker. I like.
Lägenhetssökandet går vidare. Nu har jag ju visserligen rutin på det. Jag vet var jag kan leta, egentligen är jag inte orolig över att jag ska bli bostadslös, det finns ju typ alltid nån stans att bo om jag inte har för höga krav. Nu råkar det vara så att jag har höga krav. Vill inte bo längre än 15 min från stan. Suck.
Jag skulle vilja bo på östermalmsgatan, det är så mysigt engelskt där.

Nu sitter jag på jobbet. Ikväll har vi en ny PG-mys, men jag börjar kl 5 imor bitti så det blir inte nån repris på förra gångens festande...

Jag är hungrig...

Inga kommentarer: