onsdag, juni 27, 2007

My heart wont stop bleading and I'm not really shure if I want to

Jag tänker inte bli kär och ge upp mitt liv för någon. Jag ser det gång på gång, nån blir kär och det slutar alltid med att de blir sårade för livet och bittra eller så tappar de bort sitt eget liv, får andra värderingar och blir mer och med en del av sin partners liv istället för att ha kvar sitt eget. Eller så bråkar de mer än de är lyckliga men tänker att det iallafall är bättre än att vara ensam. Jag är hellre ensam än olycklig. Jag vill inte bli så beroende av kärlek att det är det enda jag söker. Jag har klarat mig utan det hittills och jag kan klara mig i fortsättningen också. Jag tänker inte bli en av dem som går upp i nån annan, blir så beroende av nån, jag tänker aldrig känna att jag inte klarar mig utan just precis den där människan, jag måste fortsätta vara stark och inte tappa mig själv.

Folk är så rädda för att vara ensamma att de skiter i vem de är med. Jag vet att jag inte är felfri och att jag är rädd ibland, men då är jag med mig själv. Jag vill inte vara nån börda för nån annan, jag tänker bära min sten själv. Ingen ska behöva känna att de inte klarar av att vara med mig när jag är jobbig, ingen ska känna att de inte vill ringa mig eller att de inte orkar dras med mig just nu när jag inte är "den där glada spralliga Tilla som alla gillar". För i bland är jag inte det.

Leave me out with the waste
This is not what I do
It's the wrong kind of place
To be thinking of you
It's the wrong time
For somebody new
It's a small crime
And I've got no excuse

Is that alright with you?
Give my gun away when it's loaded
Is that alright with you?
If you don't shoot it how am I supposed to hold it
Is that alright with you?
Give my gun away when it's loaded
Is that alright with you?
With you.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trist inställning till hur kärlek förändrar folk.

Anonym sa...

Ja, raring. Jag måste nog hålla med föregående skribent. Kärlek är så mycket mer.

Anonym sa...

Jaja, så kan det vara. Jag har ju bara upplevt dåliga saker med kärlek. Kanske ändras min åsikt när jag själv hamnar i det träsket :P /Tillsk