onsdag, mars 25, 2009

Framtid

Har ni framtidsplaner? Typ en femårsplan med allt som ni ska åstadkomma under den tiden? Vad är det för typ av planer? Plugga? Jobba, göra karriär?

Jag har ju aldrig gjort upp en sån där plan. Har absolut ingen aning om vad jag gör om fem år. Eller ens om ett år. Jag vet inte ens vad jag ska göra i höst.
Jag har ju en del fasta punkter i mitt liv, typ familj, lägenhet, vänner, dansen, och jobbet såklart. Men över det så har jag liksom inget som håller mig kvar. Såg The Office häromdagen och i det avsnittet blir Michael dåligt behandlad, som alltid, och han åker till huvudkontoret och pratar med sin chef om det. Chefen ger med sig, men så ser man hur Michael tänker efter och till slut säger han " I quit". Chefen blir chockad, men Michael går ut genom dörren med stolthet och säger "you have no idea how high I can fly".
Lite såna känslor fick jag. Jag tror faktiskt att jag skulle kunna klara av större saker, att jag skulle palla med stort tryck och stora uppgifter. Jag vill bli nåt stort, jag går ju bara och väntar på mitt stora break. Men jag kan ju inte bara gå och vänta, jag måste ju agera.

Och nu behöver jag inspiration. Vad är era planer, och hur kom ni fram till dem? Eller om ni hade planer och nu har ni gjort dem, hur kom ni fram till planen och hur klarade ni av den?

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi kan väl ta en promenad på djurgården och prata om det här?

Glimra sa...

ja! Ikväll? Efter min grupp? efter 18 typ?