fredag, maj 21, 2010

Segt

För ett tag sen så strulade mitt mobila bredband, modemet la av och det var allmänt segt. Så jag gick till en butik och frågade var jag kunde göra åt det, och hon sa att det var så gammalt, det var bäst att skaffa ett nytt modem.
Som vanligt så sålde hon in att jag skulle uppgradera mig och bla bla bla. De skulle bjuda på ett nytt modem om jag uppgraderade mig och jag tänkte vafan, det är ju bara bra. Jag frågade om det blev någon skillnad och hon svarade nej, bara priset var lite dyrare, men jag fick mycket snabbare internet.
Så jag gick hem och provade och var skitnöjd! Det gick snabbt, det var inga problem och allt var frid och fröjd.
Tills härom dagen. Då står det helt plötsligt att jag surfat upp min gräns och att de nu skulle sänka hastigheten till 200kb/s till månadsskiftet.
Att hon inte kom ihåg att berätta att det nu fanns en gräns jag inte hade på det förra abonnemanget? Jag trodde att jag gav henne en chans att berätta det när jag frågade om det var någon skillnad. Tydligen så förstod hon inte den hinten, hon kanske ignorerade den eller så är hon bara en retard.

Men i alla fall, inatt kom säsongsavslutningen av Greys, och jag började kolla på jobbet. Det var sjukt spännande, jag var så jävla chockad och fast i avsnittet. Så när jag gick hem var jag tvungen att se klart hemma.
Det var ca 10 min kvar på första delen och sen är det 40 min på del två, tänkte att det kan jag ju orka se innan jag somnar.
Men det tog mig typ 2,5h att se de där avsnitten. Kom inte i säng förrän efter 10.15.
Vilket betyder att jag sov längre än jag planerat nu på eftermiddagen, hade bestämt FB-träff med Malin vid halv fyra, jag vaknade vid halv sex. Plus att jag ska jobba dag imorn, så jag behöver gå och lägga mig tidigt ikväll. Det kommer ju gå bra...

Avsnittet var inte ens så bra i slutet, hade kunnat vänta med att se det. Ingen cliffhanger i stil med förra säsongen...

Inga kommentarer: