tisdag, maj 04, 2010

Tur?

När vi var i Barcelona på lördagen och skulle käka middag med Annika och hennes mamma så gick vi till en fin restaurang som hette Santa Maria tror jag. Det var nån slags tapas och väldigt gott.
Men med detta goda så var det också såklart rätt dyrt. Det blev som vanligt lite "hur betalar vi"-snack och jag beslöt att ta notan på mitt kort och ta kontanter av de andra. Så när vi till slut får tag på servitören (vi var tvungna att gå ner en trappa och själv gå fram med notan, borde bara ha gått därifrån, de hade inte märkt nåt) så sträckte jag fram kortet. Han drog det och jag slog koden, men sen dog apparaten och han fick börja om. Jag fick slå koden igen och ut kom kvitto.
Tänkte på det där sen, om det hade dragits två gånger, jag slog ju ändå koden två gånger.
Men så släppte jag det och tänkte den dagen den sorgen, jag hade ju sparat kvitton och visste att jag kunde ringa om det blev nåt strul (som om jag hade orkat trixa med det).

Det första jag gjorde när jag kom hem var att kolla kontot, men inget hade blivit draget. Mystiskt, tänkte jag, men det var väl lite segt bara, snart skulle smällen komma.
Men så kollar jag idag också, och det har FORTFARANDE inte dragits! Det har gått över två veckor, det är väl inte normalt ändå?

Kan jag ha en sån tur?

Tilla - Spanien 1-0

1 kommentar:

Annika sa...

Tack då vill jag ha 200 spänn av dig :) jag tror dom har upp till 3 år på sig att dra men förhoppningsvis blir det inget!