måndag, november 23, 2009

Meningslöst


Jag har vaknat av en dröm igen. Det var en viktig dröm, jag känner det, en väldigt viktig dröm. Jag vaknade med ett ryck och kände direkt hur jag ville tillbaks och ändra eller bara fortsätta innan det blev försent, men så fort jag kände kudden mot min kind svalnade känslan av drömmen bort från mig mer och mer. Jag kollade klockan och såg att den var halv ett, som alltid när jag vaknar. Det är som min egen privata spöktimme. Nu väntar några timmar av vrid och vänd innan jag somnar, och sen vid fem vaknar jag igen och tänker att det är ingen idé att somna om när jag ska upp om en timme. Men då somnar jag och är dödstrött när jag ska upp. Its the dance I do. Jag kommer inte ifrån känslan av att drömmen var viktig, det var nåt speciellt. Meningslösheten har kommit över mig nu ett tag och jag vet inte vad jag ska göra åt den. Drömmen fick mig att tänka. Jag vet vad jag längtar efter och jag är så besviken över att det inte händer mig när det verkar hända alla andra. Mina tankar går i kors över allting i mitt liv.

Inga kommentarer: