söndag, november 29, 2009

Uppdatering

Nu har sjukan slagit till ordentligt. Jag har hosta och semi-feber och känner mig allmänt hängig.
Tävlingen igår var rolig, lite kort, men rolig ändå. Det är alltid kul att veta att man själv är med och bestämmer över hur det ska gå. Jag kände redan igår att jag mådde lite sämre, och i natt har det känts jobbigt.
Jag har haft någon slags sjuka nu i flera veckor. När var det jag skrev inlägget där jag hade köpt noskapin och fishermans friend? Det var i alla fall i början.
Egentligen får jag väl skylla mig själv eftersom jag inte har tagit hand om min sjukdom, jag har ju aldrig känt att jag varit tillräckligt sjuk för att stanna hemma och ta det lugnt. Det ska mycket till innan jag sjukanmäler mig från jobbet.

Vet inte om jag skrivit här att jag ska börja jobba natt, men så är det. På tisdag har jag första nattpasset. Det känns jättebra, är helt pirrig när jag tänker på det. Det kommer bli jätteskönt, gillar att jobba natt.
Och det var så himla perfekt med schemat, jag kommer ha fast schema, och jag trodde först att det skulle krocka med allt jag hade inplanerat hittills, men det gjorde det inte. Allt löste sig perfekt, och jag är supernöjd.

Här hemma har mamma julpyntat, med fina julstjärnor i fönstret. Alltså inte blomman julstjärnan, även om den är väldigt fin den med, jag menar lamp-julstjärnor. Det är ljus tända, fina dukar upplagda, och skön stämning.

Ska se till att kurera mig nu så jag slipper sjukanmäla mig från jobbet.

Inga kommentarer: