lördag, november 21, 2009

Vilken natt


Okej, det där med hem och sova var väl en lyckoönskning kanske. Jag kom i säng vid tio, sen var det lite sms-trafik och så vid halv elva blundade jag. När klockan var typ halv ett vaknade jag av mig själv, kände mig helt konstig. Det kliade på kroppen, jag var helt varm och yr. Hörde lite ljud från grannen, upptäckte rätt snabbt att de hade fest. Då var det inte någon av de närmsta grannarna heller, utan en på andra sidan hissen. Men det lät som om de var i min lägenhet. Sjöng på balkongen, härjade i trapphuset, skrek och höll på.

Jag gick upp för att titta lite på dem, kan se spegelbilden i ett fönster mitt emot, och såg precis det jag förväntat mig. Tjejer som dansade porrdans, killar som stod bredvid och folk som sjöng högt med i Sexyback på balkongen.
Emellanåt trodde jag att någon var i fara, så mycket skrek dom. Funderade på om jag skulle ringa polisen och säga att någon behövde hjälp där inne, men i mitt yrsliga tillstånd orkade jag knappt resa på mig.

Det konstiga var att de som bor bredvid henne inte sa något, de brukar ändå vara rätt rabiata och ställa till med liv om någon är högljudd. De kanske inte var hemma.

Kanske borde jag ringa till dom en gång i timmen nu för att försäkra mig om att allt är bra. Eller om jag vore hemma, kanske ringa på dörren hela dagen och springa därifrån. Det skulle nog uppskattas. Eller vad tror ni?

2 kommentarer:

Pollifaxen sa...

Ringa på och springa därifrån lät som en fantastisk hämndaktion. :D Se dock till att inte bli upptäckt så du inte åker dit för ofredande och trakasserier :P

Glimra sa...

Haha tänker att de är så sega att jag verkligen hinner därifrån innan de öppnar