torsdag, november 05, 2009

Tråk

Vilken dag hörrni. Jag sitter och försöker ta tag i hur jag ska förstå företagsbiten och vad som kommer hända, men en enda blick på den 3cm höga pappershögen med broschyrer får mig att vilja somna. Jag har redan hittat massa andra saker att göra istället, locka håret, städa, bädda, diska. Ni anar inte vad mycket grejor man kan få gjort om man har något man inte vill göra.

Och ute snöar det. Eller inte snöar, det är nog fel ord. Det regnar lite snö. Hemma i Kattne ligger snön kvar på marken nu, men här är det bara slask. Men snart kommer väl vintern hit också. Hemma hos mig är det i alla fall väldigt kallt, har inatt sovit med strumpbyxor, strumpor och långtröja. Under täcke och överkast. Men jag satte på värmefläkten förut och nu har jag fått upp värmen till 20 grader, så det tar sig. Önskar jag hade en öppen spis jag kunde elda i.

Annars då?

Inga kommentarer: